📱 تلفن تماس: 91011094-051 و 09905088332  📍فروشگاه حضوری: مشهد، بازار رضا، بازار سوم، ط فوقانی، پ 2.981

📱 تلفن تماس: 91011094-051 و 09905088332  📍فروشگاه حضوری: مشهد، بازار رضا، بازار سوم، ط فوقانی، پ 2.948

بلاگ

یاقوت کبود: خواص اعجاب انگیز سنگ یاقوت کبود برای روح و جسم

در این مقاله، ما قصد داریم درباره یاقوت کبود و ویژگی‌های مختلف آن از دیدگاه دانشمندان و معصومین صحبت کنیم. همچنین خواص درمانی انگشتر یاقوت کبود را بررسی خواهیم کرد و راه‌های تشخیص اصلی این نگین و همچنین تاریخچه آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه شوید تا اطلاعات عمومی خود را افزایش داده و از خواص شگفت‌انگیز یاقوت کبود مطلع شوید.

شناخت سنگ یاقوت کبود

سنگ یاقوت از مرکبات آلومینیم خالص تشکیل شده است، اما ممکن است در مقادیر کمی با عناصری مانند کروم و آهن آلایش یابد. این سنگ در لایه‌های مختلف آتشفشانی قدیمی در هندوستان و تبت یافت می‌شود و انواع متفاوتی دارد. نوع گرانبها و ارزشمندترین آن‌ها، سنگ کبود یاقوت می‌باشد. ریشهٔ این کلمه نهایی از زبان یونانی باستان “huakinthos” است و در زبان عربی به صورت “یاقوت” و در زبان پارسی میانه به صورت “یاکَند” وارد شده است. یاقوت یکی از گوهرهای گرانبهاست که در صنعت و زیورسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یاقوت پس از الماس، سخت‌ترین کانی را تشکیل می‌دهد و از خانواده کوراندوم است. کوراندوم به گروهی از سنگ‌های قیمتی پترولوژیک با ریزساختار بلوری متشکل از اکسید آلومینیوم اطلاق می‌شود و ممکن است حاوی مقادیر کمی از عناصر مانند تیتانیوم، مس، منگنز، کروم و آهن باشد. وجود این ناخالصی‌ها باعث ایجاد رنگ‌های متنوعی مانند آبی، زرد، سرخ، صورتی، نارنجی و بنفش در کوراندوم می‌شود. سنگ کوراندومی که رنگی به غیر از سرخ و صورتی داشته باشد، به عنوان یاقوت کبود شناخته می‌شود، در حالی که کوراندوم‌های قرمز و صورتی به عنوان یاقوت سرخ شناخته می‌شوند.

یاقوت کبود: خواص اعجاب انگیز سنگ یاقوت کبود برای روح و جسم بلاگ

خواص یاقوت کبود از دیدگاه دانشمندان

یاقوت یک نوع کریستال است که از اکسید آلومینیوم تشکیل شده و با ترکیبات معدنی مختلف، رنگ‌های مختلفی را ایجاد می‌کند. اگر یاقوت قرمز باشد، به آن روبی می‌گویند و رنگ آبی یاقوت به دلیل وجود تیتانیوم و آهن در آن شکل می‌گیرد. حضور آهن به تنهایی رنگ زرد را در نگین توپاز اورینتال به وجود می‌آورد. مخلوطی از تیتانیوم و آهن نیز رنگ سبز را تولید می‌کند و در حقیقت ترکیب اکسید آلومینیوم، تیتانیوم و آهن می‌تواند به رنگ ارغوانی بروید. سفایر که یک نوع کمیاب و محبوب است، دارای رنگ نارنجی مایل به قرمز است و ترکیبی از کروم و آهن است. اما سفایر سفید به طور کامل خالص است و هیچ ماده معدنی دیگری در آن مخلوط نشده است. همه انواع یاقوت که رنگ قرمز ندارند، به عنوان سفایر شناخته می‌شوند و این مصطلح بیشتر با رنگ آبی استفاده می‌شود.

یاقوت کبود: خواص اعجاب انگیز سنگ یاقوت کبود برای روح و جسم بلاگ  ۱- در سالهای قدیم، از سفایر ستاره‌ای به عنوان یک حامی و سپر در برابر نظر مفسد و تاب آورنده برای ارسال کننده خود استفاده می‌شد. جادوگران از خواص سنگ یاقوت کبود برای افزایش قدرت و هدایت انرژی جادوگری خود بهره می‌گرفتند.
۲- یکی از ویژگی‌های بسیار مهم یاقوت کبود سختی آن است. سنگ کبود دومین سنگ سخت پس از الماس است و به عنوان ملکه طبیعت شناخته می‌شود.
۳- معادن بزرگ سفایر در واقع باقیمانده‌های آتشفشانی و تحت تأثیر تغییرات سنگ‌های گرانیت و مرمر است که به همراه رودخانه‌ها و دره‌ها در معرض هوا وجود دارند. مقادیر قابل توجهی از این سنگ کبود در برزیل، استرالیا، امریکای شمالی، تایلند، کشمیر و آفریقا پیدا می‌شود.
۴- زیبایی و استحکام این سنگ کبود باعث شده است که به عنوان طلسم در بین پادشاهان بسیار استفاده شود و از خواص انگشتر یاقوت کبود بهره‌برداری کنند.
۵- یک تاریخ‌نگار از قرون وسطی درباره خواص سنگ یاقوت کبود بنفش می‌نویسد که پادشاهان سنگ یاقوت آبی را در کنار دارا بودند تا آن‌ها را از خطرات ضربه‌های جسمانی و چشم نظاره‌گران محافظت کند.
۶- در هنگام امضای معاهدات صلح، امضاکنندگان همراه خود سفایر داشتند تا از صلح واقعی مطمئن شوند و از تداوم خونریزی جلوگیری کنند و از خواص سنگ یاقوت کبود استفاده کنند.
۷- در داستان‌ها آمده است که اگر یک مار سمی در کنار سفایر قرار گیرد، آن مار می‌میرد، زیرا این سنگ کبود یک حفاظتکننده در برابر سم است.
۸- در اساطیر فارسی آمده است که مادر طبیعت بر روی سنگ یاقوت کبود بزرگی استراحت می‌کند و آسمان پرتوانی را بازتاب می‌دهد.
۹- سختی جواهر سفایر ۹ است و ساختار کریستالی آن سه‌گوشی است.
۱۰- منجر به تعادل چاکراهای پنجم و ششم در بدن می‌شود.

یاقوت کبود: خواص اعجاب انگیز سنگ یاقوت کبود برای روح و جسم بلاگ

۱۱-هندی های قدیمی، این سنگ را به عنوان یک سیاره متعلق به زحل تشخیص داده و باور داشته اند که این سنگ در واقع دروازه ای به دنیای آسمانی است. به طور کلی، یاقوت کبود دارای خواص ویژه ای است که می تواند در جهت دریافت پیام های الهی و روشن کردن آنچه را که دریافت کرده اید، به شما کمک کند. استفاده از این سنگ در لحظات آرامش، شما را قادر می سازد تا قابلیت های پنهان خود را کشف کنید و بصیرت شما را درباره معنای واقعی زندگی بیشتر روشن نماید.

۱۲-همچنین، یاقوت کبود به شما کمک می کند تا به رویاها و آرزوهای مادیتان دست یابید و همزمان با افزایش درآمد، ثروت خود را حفظ کنید. این سنگ همچنین در حفظ یک نگرش متعادل کمک می کند و به شما امکان می دهد تا افکارتان را مرتب کنید و به موفقیتی قطعی دست پیدا کنید. به طور ساده، یاقوت کبود به شما کمک می کند تا تمرکز خود را حفظ کنید و به تلاش هایتان بپردازید.

۱۳-در ضمن، از خصوصیات دیگر یاقوت کبود این است که به شما انصاف و وفاداری را در روابط شرکا و کارمندانتان تقویت می کند. در زمانهای نابرابری، اگر حق با شما باشد، این سنگ باعث می شود تا نتیجه ای عادلانه برای شما به ارمغان بیاورد.

۱۴-در نهایت، قرار دادن یاقوت کبود روی پیشانی و کار با چاکرای ششم یا همان چشم سوم، برای تقویت قدرت بینایی ذهنی بسیار مفید است. سنگ های آبی، ارغوانی و سفید رنگ نیز برای فعالسازی چاکرای هفتم و مسیریابی انرژی های منفی در سراسر چاکراها بسیار قدرتمند هستند.

دسترسی سریع به محصولات

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر مردانه (550)

انگشتر عقیق (498)

انگشتر زنانه (186)

دستبند (85)

انگشتر فیروزه (52)

انگشتر یاقوت (24)

نیم ست (21)

انگشتر الکساندریت (20)

تسبیح (18)

انگشتر یاقوت کبود (11)

انگشتر یاقوت سرخ (8)

خواص یاقوت کبود در روایات

در روایات و احادیث بسیاری درباره خواص یاقوت کبود صحبت شده است. این مطالب نشان می‌دهند که خواص یاقوت کبود بسیار مهم است و توصیه می‌شود که سنگ یاقوت کبود را تهیه کنید. در ادامه به مهم‌ترین خواص یاقوت کبود در روایات اشاره می‌شود:

1. حضرت علی (علیه السلام) بر روی انگشتر یاقوت خود ذکری حکاکی کرده بود. این نشان می‌دهد که او این انگشتر را به خاطر شرافت و نجابت می‌پوشید.

2. در حدیثی، امام رضا (علیه السلام) از فضیلت روز غدیر صحبت کرد. او توضیح داد که خدا به ساکنین این هفت طبقه آسمان به عنوان ولایت امام علی (علیه السلام) اشاره کرد. همچنین به وجود امامت در آسمان جهان ایمان آوردند. ولایت امام علی (علیه السلام) همچنین بر روی زمین نیز اعلام شد و اولین مکانی که به ولایت او اقرار کرد، کشور مکه بود.

3. در یک حدیث، حضرت امام رضا (علیه السلام) بیان کردند که هر کس انگشتر یاقوت کبود را در دست کند، فقیر نمی‌شود. این نشان می‌دهد که این یاقوت خصوصیت‌های ویژه‌ای دارد.

4. امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) در مورد خواص انگشتر یاقوت کبود گفته است که این انگشتر غم را برطرف می‌کند.

5. در یکی از حدیث‌ها، امام صادق (علیه السلام) به مفضل فرمودند که دوست دارند هر مسلمانی پنج انگشتر، از جمله یاقوت کبود، در دست داشته باشد. درباره خصوصیت انگشتر دُرّ نجف سؤال شد و حضرت گفتند که هر کس به این انگشتر نگاه کند، خداوند برای هر نگاه به آن، ثواب یک زیارت را در پرونده عملش می‌نویسد.

به طور کلی، از روایات و احادیث می‌توان فهمید که یاقوت کبود خواصی مثبتی دارد و معتقد است که استفاده از آن می‌تواند موجب برطرف شدن غم و فقر شود.

خواص یاقوت کبود روی بدن چیست؟ مضراتی هم دارد؟

گزارش بالا به خواص یاقوت کبود، یا همان یاقوت آبی اشاره می‌کند. این گوهر ارزشمند در روایات و احادیث بسیار مورد توجه بوده است و تاکنون هیچ گزارشی درباره مضرات آن مطرح نشده است. براساس تحقیقات علمی و تجارب مصرف‌کنندگان، نمی‌توان معضلی را به عنوان مضرات یاقوت کبود تایید کرد. این گوهر نمادی از خرد، سلطنت، نبوت و نفع الهی است و همواره به عنوان یک گوهر مقدس شناخته می‌شود. علاوه بر این، یاقوت کبود دارای انرژی فوق‌العاده و خاصیت درمانی بسیاری است که در برخی موارد به آن اشاره می‌شود. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید!

یاقوت کبود: خواص اعجاب انگیز سنگ یاقوت کبود برای روح و جسم بلاگ

۱- خواص عقیق کبود، همانطور که قبلاً گفته شد، شامل درمان بیماری‌های مختلف می‌باشد. این سنگ مفید و مؤثر در بهبود شوره سر، آکنه و جوش صورت، اختلالات تیروئید، گرفتگی زبان، افسردگی، سرگیجه، خونریزی‌های درونی و خارجی، و بیماری‌های قلب و عروق است. بنابراین، افرادی که با این مشکلات روبرو هستند، می‌توانند از خواص عقیق کبود بهره‌برداری کنند.

۲- خواص عقیق کبود: این گوهر برای بهبود کارکرد عضلات، سیستم گردش خون، استخوان‌ها، مغز و اعصاب، قلب، سیستم بینایی، سیستم بویایی، سیستم ادراری، چشم‌ها و دستگاه گوارش استفاده می‌شود.

۳- در زمینه روانشناسی، عقیق کبود به ذهن بیمار تمرکز می‌دهد و به وی انگیزه‌ای برای بهبود می‌دهد و به درمان بیشتر اختلالات روحی کمک می‌کند.

۴- این سنگ قوام و استحکام عروق را افزایش داده و جلوگیری از خونریزی بینی می‌کند. به‌ویژه، کریستال‌های آبی در درمان انرژی‌های منفی مفید هستند. عقیق کبود دارای انرژی احیاکننده و قوی است که از ارتباط آن با زمین منشأ می‌گیرد.

۵- قرار دادن سنگ عقیق کبود بر روی پیشانی و کار با چاکرای ششم یا سوم چشم بسیار مؤثر در گسترش آگاهی روحانی است. کریستال‌های آبی، ارغوانی و سفید که همگی برای فعال‌سازی چاکرای هفتم یا تاجی و پاکسازی مسیر انرژی کوندالینی و جریان آن در سفتون چاکراها بسیار قوی و منحصر به فرد هستند.

یاقوت کبود: خواص اعجاب انگیز سنگ یاقوت کبود برای روح و جسم بلاگ

۶- یاقوت آبی، به دلیل ارتعاشات کوانتومی در انرژی‌های آزادش، نه تنها فوتون‌ها را منتشر می‌کند بلکه می‌تواند در بهبود مو، پوست و ناخن و درمان بیماری‌های پوستی مفید باشد. این سنگ می‌تواند به سیستم عصبی انسان در انتقال پیام‌های الکتریکی کمک کند و بیماری‌های اعصابی را کاهش دهد. بنابراین، در شرایط زندگی پراز دغدغه مثل شهرهای بزرگ، به داشتن یاقوت کبود طبیعی می‌تواند مؤثر باشد. علاوه بر این، یاقوت کبود (با رنگ آبی) می‌تواند به درمان مشکلات مزمن گوش و فک، بطن‌ها و سینوس‌های پیشانی کمک کند و با ترکیب ماساژ پوست با آبی که این سنگ در آن حضور داشته است، تأثیر بسیار خوبی در درمان مشکلات پوستی و بیماری‌های پوستی داشته باشد. از خواص یاقوت کبود می‌توان برای آرام کردن عصبانیت، درمان بخوابی، سرگیجه و کاهش تعرق بیش‌ از حد استفاده کرد. این سنگ همچنین در شرایط روانی و برای درمان مشکلات روحی و روانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۷- از جمله کاربردهای یاقوت کبود در درمان لکنت زبان کودک می‌توان به استفاده از آن به صورت گردنبند اشاره کرد. البته، تأکید می‌شود که باید سنگ پاکسازی شده باشد.

۸- در درمان تب، پس از پاکسازی سنگ، می‌توان آن را بر روی سینه فرد مبتلا به تب قرار داد تا تب دفع شود.

تشخیص نوع اصلی از مصنوعی

یاقوت کبود: خواص اعجاب انگیز سنگ یاقوت کبود برای روح و جسم بلاگ

در این مقاله به روش‌های تشخیص سنگ یاقوت کبود اصل می پردازیم. یکی از روش‌های تشخیصی که می تواند به ما کمک کند تا سنگ یاقوت کبود اصل را شناسایی کنیم، شفاف بودن سنگ است. این بدان معناست که هرگز سنگ یاقوت کبودی که شفاف و با قیمت ارزان است را در بازار نخواهیم یافت. اگر سنگ جواهری شبیه به شیشه شفاف باشد، احتمالاً یاقوت مورد نظر مصنوعی است. در بازار معمولاً این نوع یاقوت‌ها را به نام‌های یاقوت شمش، یاقوت سنتتیک یا یاقوت روسی شناخته می‌کنند، که همه آنها سنگ‌های مصنوعی هستند و ارزش مالی زیادی ندارند.

یکی دیگر از روش‌های تشخیصی سنگ یاقوت کبود اصل، عدم وجود حباب در سنگ است. عموماً سنگ‌های قیمتی طبیعی حاوی حباب هوا یا گاز نیستند. اما اگر یاقوت با استفاده از شیشه پر شده باشد، داخل آن حباب‌های بسیار ریزی از گاز ایجاد می‌شود. بنابراین، قبل از خرید از فروشنده، تضمین کنید که سنگ یاقوت اصلی است و از شما یاقوت مصنوعی به شما فروخته نمی‌شود؛ زیرا قیمت یاقوت مصنوعی کمتر است. با این حال، نباید مخلوط‌های طبیعی سنگ را با حباب‌های گاز اشتباه گرفت. گاهی اوقات هم در سنگ اصلی حباب‌های گاز مشاهده می‌شود.

روش دیگری برای تشخیص یاقوت کبود اصل، شفافیت بسیار بالای آن است. در بخش قبل در مورد مصنوعی بودن یاقوت شفاف صحبت کردیم، اما در برخی موارد، یاقوت کبود از طریق عمل دیفیوژن بسیار شفاف می‌شود. بنابراین، اگر یاقوت کبود بسیار شفاف باشد، از فروشنده درباره وجود دیفیوژن بپرسید. یاقوت دیفیوژ شده ارزش مادی کمتری دارد و می‌توانید تا حد زیادی سنگ یاقوت کبود اصل را تشخیص دهید و از خداحافظی از سنگ‌های تقلبی یاقوت کبود خود جلوگیری کنید.

توصیه نهایی این است که برای تشخیص یاقوت کبود اصل، حتماً به یک کارشناس ماهر مراجعه کنید و با اطمینان کامل محصول خود را خریداری کنید.

معروف ترین‌ها

یاقوت کبود: خواص اعجاب انگیز سنگ یاقوت کبود برای روح و جسم بلاگ
ما با چندین یاقوت کبود معروف در جهان آشنا هستیم. اولین آنها یاقوت کبود ستاره هند است که به عنوان سنگین‌ترین یاقوت جهان شناخته می‌شود و با وزنی حدود ۵۳۶ قیراط در موزه علوم طبیعی آمریکا نگهداری می‌شود. دومین نمونه یاقوت کبود ستاره آسیا است که حدوداً ۳۳۰ قیراط وزن دارد و ستاره نیمه شب با وزن ۱۱۶ قیراط نیز در موزه نیویورک نگهداری می‌شود. در مجموعه جواهرات تاج پادشاهی انگلستان نیز دو سنگ با نام‌های “ادوارد” و “استوارت” وجود دارند که از جمله یاقوت‌های مشهور به شمار می‌روند.

پاکسازی و شارژ یاقوت کبود

به هر شکلی که از این سنگ کبود استفاده کنید، سرنگون کنیوا (آمتیست-یاقوت) در خورشید کمتر از یک ساعت قرار دهید. همچنین می توانید برای پاک کردن آن، در طول یک ماه 2 تا 3 بار آن را در نمک مرطوب شده در آب دریا قرار دهید. استفاده از این روش می تواند برای تمامی جواهراتی که از سنگ کبود ساخته شده اند مورد استفاده قرار گیرد، بی‌نیاز از آن که آیا آنها انگشتر هستند، یا ست یا نیم ست و یا ….

معادن ایران

در ایران نیز منابع زیادی برای استخراج سنگ‌های قیمتی و ارزشمند وجود دارد که در حال حاضر از آنها به طور گسترده در حوزه اقتصادی بهره‌برداری می‌شود. یکی از این گوهرهای قیمتی کروندوم است. کروندوم نوعی بلور از آلومینیوم اکسید است که معمولاً شامل ناخالصی‌هایی مانند کروم و آهن است. رنگ آبی و کبود این گوهر به عنوان یاقوت کبود شناخته می‌شود. معدن کروندوم در استان همدان با ذخیره‌ای حدود 750 تن، در رتبه دوم معادن کروندوم جهان قرار دارد و پروانه بهره‌برداری برای آن صادر شده است و فعالیت استخراج با همکاری بخش خصوصی ادامه می‌یابد. با این حال، موانعی مانند مسائل مالی و هزینه‌ها، کمبود اطلاعات کافی درباره سنگ‌های قیمتی مانند کروندوم و روش استخراج آنها، عدم وجود تسهیلات بانکی و مشکل در به دست آوردن آن، موجب می‌شود تا فرآیند کار و استخراج این سنگ‌های قیمتی به طور کندی پیشروی کند و این مسئله نیز ممکن است با در نظر گرفتن تقاضای مشتریان موجود، منجر به افزایش قیمت این گوهر گردد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ارسال رایگان سفارشات بالای 500 هزارتومان به تمام نقاط ایران

 
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
5 آیتم محصول
حساب کاربری من
خانه