📱 تلفن تماس: 91011094-051 و 09905088332  📍فروشگاه حضوری: مشهد، بازار رضا، بازار سوم، ط فوقانی، پ 2.981

📱 تلفن تماس: 91011094-051 و 09905088332  📍فروشگاه حضوری: مشهد، بازار رضا، بازار سوم، ط فوقانی، پ 2.948

آموزش سنگ شناسی

سنگ راف چیست؟ – قیمت سنگ‌ راف چگونه تعیین می‌شوند؟

سنگ راف چیست؟ - قیمت سنگ‌ راف چگونه تعیین می‌شوند؟ آموزش سنگ شناسی

سنگ راف چیست؟

سنگ راف یا خام تا حد زیادی ابتدایی‌ترین شکل کریستال‌ها هستند که استخراج می‌شوند. اینها تکه سنگ‌هایی هستند که به طبیعی‌ترین روش فشرده شده‌اند. به نظر می‌رسد دقیقاً چگونه آنها از زمین خارج شده‌اند، دست نخورده توسط انسان‌ها و ماشین‌ها که باعث تصفیه یا درمان قلبی می‌شود. سنگ‌های راف اشکال متنوع غیرعادی یا بی‌شکل دارند و معمولا فاقد زرق و برق درخشانی هستند که قطعه‌های خورده‌ای دارند. و از آنجایی که در ظاهر منحصر به فرد است، گفته می‌شود که مقدس‌ترین سنگ قیمتی است. علاوه بر این، مردم معتقدند که سنگ‌های خام انرژی خالص بیشتری دارند زیرا دست نخورده و بدون تغییر بوده‌اند.

سنگ راف، سنگ احیاء نشده و سنگ طبیعی

سنگ رافسنگ راف، سنگ احیاء نشده و سنگ طبیعی – آیا این‌ها یکی هستند؟ اکثر مردم احتمالاً با این اصطلاحات مختلف فکر می‌کنند که آنها به سادگی سنگ‌هایی هستند که هنوز در حالت اولیه خود هستند قبل از اینکه تبدیل به یک جواهر یا یک سنگ قیمتی تراشیده شوند. اما اصطلاح پیچیده‌تر است:

سنگ‌های راف آنهایی هستند که تراشیده نشده‌اند.

از سوی دیگر، سنگ‌های احیاء نشده، ممکن است به خوبی برش داده شوند، ولی درمان سنگ در زمینه سنگ‌های قیمتی به « احیاء » سنگ فراتر از برش و پرداخت اشاره دارد.

سنگ‌های قیمتی درمان (احیاء) شده: جواهرات چگونه بهبود می‌یابند؟

اکثریت قریب به اتفاق تمام سنگ‌های قیمتی که امروزه فروخته می‌شوند به روشی مورد احیاء قرار می‌گیرند، تنها حدود 2 درصد از سنگ‌های موجود در بازار جهانی دارای کیفیت بالا و بدون افزایش کیفیت هستند.

قبل از برش سنگ‌های قیمتی و تبدیل شدن به جواهرات، آنها را احیا می‌کنند تا لکه‌ها و عیوب جزئی در سنگ‌های قیمتی رنگی از بین بروند یا رنگ سنگ را افزایش دهند. این از گرم کردن سنگ‌های قیمتی، تابش، پر کردن ترک‌های موجود با روغن، رزین یا پلاستیک متغیر است.

جواهرات سنگ‌های قیمتی خام

در سال‌های اخیر، سنگ راف با کیفیت بالا و بدون برش نیز به طور فزاینده‌ای به جواهرات تبدیل شده‌اند. به طور کلی، طرح‌های چنین جواهرات سنگ خام مینیمالیست و مهار شده است تا به سنگ تمام توجهی را که شایسته آن است بدهد. جواهرات سنگ‌های راف به روش‌های مختلفی آماده فروش می‌شوند، مانند محصولات ساخته شده از سیم پیچ مسی یا با آویر یا دور قاب ساده.

قیمت سنگ‌های راف بسیار کمتر از سنگ‌های برش خورده است. اگرچه همیشه قسمت زیادی از وزن اصلی در حین برش از بین می‌رود، اما فقط از طریق برش کامل است که درخشش خاص یک سنگ ایجاد می‌شود. از آنجایی که یک مرحله کارگران قیمت نیز حذف می‌شود، جواهرات با سنگ‌های رنگی تراش نخورده همیشه قیمت کمتری نسبت به جواهرات با سنگ‌های تراش خورده در همان کیفیت و وزن دارند.

سنگ راف: تعیین ارزش در وهله اول

سنگ راف، سنگ‌های قیمتی و معدنی هستند که هنوز تراشیده نشده‌اند. سنگ‌های قیمتی ناهموار با کیفیت مناسب توسط فروشندگان سنگ‌های قیمتی مستقیماً از معادن یا از طریق فروشندگان محلی در مناطقی که پیدا می‌شوند خریداری می‌کنند و سپس توسط متخصصان برش می‌شوند.

تشخیص کیفیت یک تکه سنگ راف سال‌ها تجربه و تخصص نیاز دارد. علاوه بر وزن، شکل سنگ ناهموار بسیار مهم است، زیرا شکل احتمالی برش را تعیین می‌کند. بهترین تکه‌ها را می‌توان مستقیماً بدون افزایش بیشتر برش داد. آنها به سنگ‌های قیمتی با ارزش و درمان نشده تبدیل می‌شوند. با این حال، بخش بسیار بزرگتری قبل یا بعد از برش پردازش می‌شود تا به عنوان سنگ قیمتی فروخته شود.

از سوی دیگر، نمونه‌های با کیفیت پایین و مواد معدنی رایج‌تر، در تکه‌های بزرگ‌تر فروخته یا پردازش می‌شوند. سپس آنها را به صورت سنگ‌های ریخته شده یا به صورت قطعات خام، تراش نخورده و صیقل نخورده در تجارت پیدا می‌کنند. آنها یا تبدیل به جواهرات لباس می‌شوند یا به عنوان سنگ‌های درمانی در تجارت باطنی یافت می‌شوند.
برای کلکسیونرهای معدنی تراش نخورده، کریستال‌های سنگ‌های قیمتی فرآوری نشده جالب است، و همچنین نمونه‌های جواهر، جایی که سنگ قیمتی هنوز توسط سنگ اصلی احاطه شده است.

اشتراک گذاری:

سبد خرید

ارسال رایگان سفارشات بالای 500 هزارتومان به تمام نقاط ایران

 
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من
خانه