...

📱 تلفن تماس: 91011094-051 و 09905088332  📍فروشگاه حضوری: مشهد، بازار رضا، بازار سوم، ط فوقانی، پ 2.981

📱 تلفن تماس: 91011094-051 و 09905088332  📍فروشگاه حضوری: مشهد، بازار رضا، بازار سوم، ط فوقانی، پ 2.948

بلاگ

قیمت هر قیراط الماس چقدر است؟ – قیمت الماس به دلار و تومان

برای همه و به ویژه علاقه‌مندان به تجارت سنگ‌های قیمتی، قیمت الماس به ازای هر قیراط و هر گرم موضوعی پیچیده و جالب است. به عنوان مثال، قیمت یک الماس با وزن 2 گرم (10 قیراط) با رنگ خوب و درجه شفافیت مناسب بیش از 20 هزار دلار است. اما تعیین قیمت الماس به این سادگی اتفاق نمی‌افتد و برای آن توضیحات دقیقی لازم است که در این مقاله به آن‌ها پرداخته می‌شود. از دلایلی که مانع پیدا کردن یک منبع قابل اطمینان برای اطلاعات قیمتی الماس می‌شود، می‌توان به نداشتن این اطلاعات در دسترس عموم و همچنین انحصار شدن توسط افراد معین اشاره کرد. در این مقاله، تمام اطلاعات و عوامل مربوط به تعیین قیمت الماس در کنار جداول استاندارد جهانی به‌طور کامل بررسی شده است. ما را در ادامه مطلب همراهی کنید.

تذکر 1 : همراهان عزیز زرشار لطفا به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید که روش قیمت گذاری که در ادامه آمده است برای خرید و فروش در بازار نیویورک ایالات متحده آمریکا ارائه گردیده است. این روش به صورت حدودی می باشد و قطعا وحی منزل نبوده و نخواهد بود و در تمامی دنیا مشابه بسیاری از اجناس داری تخفیف هستند و شرایط فروش ویژه هر کشور و وضعیت بازار آن، تعیین کننده قیمت نهایی آن است. بنابراین زرشار خود را موظف به این اطلاع رسانی می داند و تاکید دارد که هر گونه سوء استفاده و گمراه کردن اشخاص با استفاده از این جداول توسط دیگران هیچ مسئولیتی را برای زرشار به وجود نمی آورد.

تذکر 2 : جهت قیمت گذاری الماس بایستی حضورا و از نزدیک توسط یک کارشناس خبره بررسی شود لذا خواهشمند است به هیچ عنوان درخواست تعیین قیمت توسط زرشار نفرمایید.

قیمت هر قیراط الماس چقدر است؟ - قیمت الماس به دلار و تومان بلاگ   تاریخچه مختصر روش اصولی قیمت گذاری الماس

شرکت راپاپورت در سال ۱۹۷۶ به وسیله مارتین راپاپورت Rapaport تاسیس شد. او “فهرست رپ” را در سال ۱۹۷۸ به عنوان اساسی برای مشخص نمودن ارزش این گوهر صادر کرد که در این لیست قیمت ها تنها برای نوع سفید یا D color محاسبه شده بود، چرا که استانداردهایی به مراتب بیشتر برای رتبه بندی این گوهر از نظر رنگ، برش، پاکی و وزن وجود داشت و محاسبه نمودن تمامی این فاکتورها برای بررسی قیمت الماس امری مهم و ضروری بود. زمانی که گزارش راپاپورت به طور گسترده و سراسری در ایالات متحده آمریکا و خارج از آن استفاده می شد، همیشه و در همه ی موارد دقت خوبی نداشت، در این زمان شرکت “آیدکس” با فهرست قیمت خود در اوایل سال ۲۰۰۰ پا به این عرصه نهاد.

قیمت هر قیراط الماس چقدر است؟ - قیمت الماس به دلار و تومان بلاگ

“آیدکس” پیشرو در تجارت آنلاین برای فروشندگان و تجار حرفه ای در شهرهای اصلی تجارت این گوهر مثل آنتورپ، بمبئی و نیویورک است. آیدکس خصوصیات آنلاین فروش این نگوهر را به شکل لیست هایی همانند لیست راپاپورت منتشر کرده و با ویژگی قیمت گذاری فعال تر و بررسی های استراتژیک در صنعت تجارت این گوهر نایاب به یک منبع معتبر و مرجع صحیح در قیمت گذاری معاملات اختصاصی و عمده دست پیدا کرد. ورود “آیدکس” به تجارت حرفه ای امری ضروری بود، بیش از ۷۰۰۰ دلال حرفه ای از این تشکیلات به طور منظم بهره می بردند. بیش از ۷۵٪ درصد از معادن و فروشندگان عمده به شکل زنجیره ای، تامین منابع اطلاعاتی برای سازمان این شرکت قیمت گذار را در تمام جهان بر عهده دارند. با اینکه بهاء و اطلاعات “آیدکس” به یکی از استانداردهای قیمت گذاری سنگ الماس در صنعت جواهرات تبدیل شده است اما با این وجود هنوز هم استفاده از لیست شرکت راپاپورت برای غالب فعالان صنعت جواهر و فروشندگان و خریداران در الویت نخست قرار دارد.

قیمت هر قیراط الماس چقدر است؟ - قیمت الماس به دلار و تومان بلاگ   آشنایی با قیراط

تمامی الماس های ارزشمند همچون الماس کوه نور و الماس دریای نور با واحد قیراط وزن می شوند و یک قیراط برابر با ٢٠٠ میلی گرم وزن دارد. به عبارت دیگر هر ۵ قیراط یک گرم است. متخصصان برای نمونه هایی با ابعاد کوچک از سیستم نقطه ای کمک میگیرند، ١٠٠ نقطه به مقدار یک قیراط می باشد. یک قیراط غالبا با ct معرفی شده و Ct.tw به وزن قیراطی کل اشاره می کند، این وزن تمام الماس ها در یک جواهر می باشد. مثلا در مورد گوشواره ها، وزن قیراطی کل وزن در هردو عدد گوشواره ها محسوب می شود. اگر وزن تمام الماس های یک گوشواره ١ قیراط باشد، یعنی در هر گوشواره نیم قیراط به کار رفته است.

قیمت هر قیراط الماس چقدر است؟ - قیمت الماس به دلار و تومان بلاگ   جدول قیمت هر گرم الماس با تراش برلیان گرد

جدولی که در قسمت پایین مشاهده خواهید نمود طبق آخرین تغییرات لیست قیمت جهانی بروز شده است. (۲۸ دسامبر ۲۰۱۸). این مقادیر قیمت هر قیراط الماس با تراش برلیان گرد می باشد که در یک جدول قیمت ها برحسب تومان و در دیگری به دلار می باشد. به این نکته توجه داشته باشید که اگر یک سنگ یک قیراطی ١٠٠٠ تومان باشد قیمت سنگ ٢ قیراطی خیلی بیشتر از ٢٠٠٠ تومان است. (چون نمونه دو قیراطی نایاب تر از نمونه یک قیراطی است)

همچنین در جداول زیر قیمت هر گرم الماس خام بر اساس سه فاکتور “خلوص و پاکی” و “رنگ” و “وزن” در بخش قیمت هر قیراط الماس به دلار و قیمت هر گرم الماس به تومان آورده شده است. با توجه به موضوعات و راهنمایی هایی که در ادامه گفته می شود میتوانید از این جداول استفاده نمایید.

قیمت هر قیراط الماس چقدر است؟ - قیمت الماس به دلار و تومان بلاگ   فاکتور “درجه پاکی” در تعیین قیمت هر قیراط الماس

در جداولی که در ادامه برای تعیین قیمت هر قیراط الماس آمده است، مخفف هایی استفاده شده است که در اینجا لازم است با آن ها آشنا شوید:

۱- Flawless یا به اختصار FL :
هیچ گونه ناپاکی داخلی و سطحی ندارد و این درجه از پاکی بسیار نادر است. تقریبا یک سنگ از میان ۵۰۰۰ عدد دارای این درجه است.

۲- Internally Flawless یا IF :
ناخالصی داخلی ای ندارد و فقط ناخالصی ها و ایرادات سطحی دارد. تقریبا سه درصد از نمونه های دارای شناسنامه، درجه پاکی IF دارند.

۳- Very, Very Slightly Included یا  VVS1, VVS2 :
ناپاکی های بسیار بسیار جزئی وجود دارند که پیدا کردن آنها حتی برای یک کارشناس در زیر بزرگنمایی ۱۰ برابر نیز مقداری مشکل است. در درجه پاکی VVS1 فقط ناپاکی ها از ناحیه پاویلیون یا خیمه سنگ قابل مشاهده هستند و این در حالی است که در درجه پاکی VVS2 کارشناس بسیار ماهر قادر است با بزرگنمایی ۱۰ برابر ناپاکی آن را از قسمت تاج آن تشخیص دهد.

۴- Very Slightly Included یا VS1, VS2 :
ناپاکی ها به صورت واضح قابل مشاهده با بزرگنمایی ۱۰ برابر هستند اما از نظر فاکتورهای ناخالصی ضعیف هستند، یعنی یا کوچک هستند یا در قسمتی قرار دارند که در این درجه بندی جای دارند. توجه کنید تفاوت میان VS1 و VS2 می تواند تنها از لحاظ جایگاه یک ناخالصی کوچک در آن باشد.

۵- Slightly Included یا به اختصار SI1, SI2 :
به صورت واضح قابل تشخیص و مشاهده هستند، البته با میکروسکوپ و ابزار بزرگنمایی تا ۱۰ برابر. اما درمورد درجه SI1 میتوان گفت گاهی اوقات با چشم غیر مسلح میتوان ناپاکی داخلی الماس را فقط از نظر وجودش تعیین کرد و در درجه پاکی SI2 این تشخیص راحتتر می شود.

قیمت هر قیراط الماس چقدر است؟ - قیمت الماس به دلار و تومان بلاگ

مثال: در جدول بالا که برای محاسبه قیمت هر قیراط الماس با وزن های ۰٫۰۱ تا ۰٫۱۷ قیراط آورده شده قیمت یک نمونه با وزنی در حدود ۰٫۰۸ تا ۰٫۱۴ قیراط و با درجه خلوص SI2 و میزان رنگ I-J برابر با ۵۴۰ دلار می باشد.

قیمت هر قیراط الماس چقدر است؟ - قیمت الماس به دلار و تومان بلاگ

مثال : در جدول بالا که برای محاسبه قیمت هر قیراط الماس با وزن های ۰٫۳ تا ۰٫۴۹ قیراط آورده شده قیمت یک نمونه با وزنی در حدود ۰٫۴۰ تا ۰٫۴۹ قیراط و با  بهترین درجه خلوص IF و بهترین میزان رنگ D برابر با۴۸۰۰ دلار می باشد.

قیمت هر قیراط الماس چقدر است؟ - قیمت الماس به دلار و تومان بلاگ

مثال: در جدول بالا که برای محاسبه قیمت هر قیراط الماس با وزن های ۰٫۹۰ تا ۱٫۴۹ قیراط آورده شده قیمت یک نمونه با وزنی در حدود ۱ تا ۱٫۴۹ قیراط و با درجه خلوص VVS2 و میزان رنگ F برابر با ۱۰۷۰۰ دلار می باشد.

قیمت هر قیراط الماس چقدر است؟ - قیمت الماس به دلار و تومان بلاگ

مثال : در جدول بالا که برای محاسبه قیمت هر قیراط الماس با وزن های ۳ تا ۴٫۹۹ قیراط آورده شده قیمت یک نمونه با وزنی در حدود ۴ تا ۴٫۹۹ قیراط و با  کمترین درجه خلوص I3 و میزان رنگ M برابر با ۱۶۰۰ دلار می باشد.

قیمت هر قیراط الماس چقدر است؟ - قیمت الماس به دلار و تومان بلاگ

مثال : در جدول بالا که برای محاسبه قیمت هر قیراط الماس با وزن های ۵ تا ۱۰٫۹۹ قیراط آورده شده قیمت یک نمونه با وزنی در حدود ۱۰ تا ۱۰٫۹۹ قیراط و با بهترین درجه خلوص IF و میزان رنگ D برابر با ۲۰۲۰۰ دلار بوده که یکی از بهترین نمونه های حال حاضر می باشد.

قیمت هر قیراط الماس چقدر است؟ - قیمت الماس به دلار و تومان بلاگ   جدول قیمت هر گرم الماس به تومان

در این بخش جدول قیمت هر گرم الماس به تومان آورده شده است. توجه داشته باشید که برای به دست آوردن قیمت هر نوع الماس باید عدد به دست امده را در ۱۰۰ ضرب کنید تا قیمت براساس تومان به دست آید.

قیمت هر قیراط الماس چقدر است؟ - قیمت الماس به دلار و تومان بلاگ

مثال : در جدول بالا که برای محاسبه قیمت هر گرم الماس به تومان آورده شده و با توجه به اینکه هر ۱ گرم معادل ۵ قیراط است قیمت یک نمونه در بازه وزنی مشخص شده و با درجه خلوص SI2 و میزان رنگ I-J برابر با ۲۰۲۵۰۰۰ تومان می باشد.

قیمت هر قیراط الماس چقدر است؟ - قیمت الماس به دلار و تومان بلاگ

مثال : در جدول بالا که برای محاسبه قیمت هر گرم الماس به تومان آورده شده و با توجه به اینکه هر ۱ گرم معادل ۵ قیراط است قیمت یک نمونه در بازه وزنی مشخص شده و با بهترین درجه خلوص IF و بهترین میزان رنگ D برابر با ۱۷۶۲۵۰۰۰ تومان می باشد.

قیمت هر قیراط الماس چقدر است؟ - قیمت الماس به دلار و تومان بلاگ

مثال : در جدول بالا که برای محاسبه قیمت هر گرم الماس به تومان آورده شده و با توجه به اینکه هر ۱ گرم معادل ۵ قیراط است قیمت یک نمونه در بازه وزنی مشخص شده و با درجه خلوص VVS2 و میزان رنگ F برابر با ۴۰۱۲۵۰۰۰ تومان می باشد.

قیمت هر قیراط الماس چقدر است؟ - قیمت الماس به دلار و تومان بلاگ

مثال : در جدول بالا که برای محاسبه قیمت هر گرم الماس به تومان آورده شده و با توجه به اینکه هر ۱ گرم معادل ۵ قیراط است قیمت یک نمونه در بازه وزنی مشخص شده و با کمترین درجه خلوص I3 و میزان رنگ M برابر با ۶۰۰۰۰۰۰ تومان می باشد.

قیمت هر قیراط الماس چقدر است؟ - قیمت الماس به دلار و تومان بلاگ

مثال : در جدول بالا که برای محاسبه قیمت هر گرم الماس به تومان آورده شده و با توجه به اینکه هر ۱ گرم معادل ۵ قیراط است قیمت یک نمونه در بازه وزنی مشخص شده و با بهترین درجه خلوص IF و میزان رنگ D برابر با ۶۲۴۰۰۰۰۰۰ تومان بوده که یکی از بهترین نمونه های حال حاضر می باشد. امیدواریم این مقاله در تعیین قیمت هر قیراط الماس براساس تومان و دلار  به شما یاری رسانده باشد.

دسته بندی محصولات با تراش الماسی

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر عقیق (528)

انگشتر عقیق سرخ (96)

انگشتر عقیق سیاه (50)

انگشتر یاقوت (28)

انگشتر عقیق کبود (24)

انگشتر در نجف (23)

نیم ست (22)

انگشتر الکساندریت (21)

انگشتر زبرجد (14)

انگشتر یاقوت کبود (14)

انگشتر آمیتیست (11)

انگشتر توپاز (11)

انگشتر یاقوت سرخ (9)

انگشتر زمرد (9)

انگشتر موزانایت (2)

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ارسال رایگان سفارشات بالای 500 هزارتومان به تمام نقاط ایران

 
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من
خانه