...

📱 تلفن تماس: 91011094-051 و 09905088332  📍فروشگاه حضوری: مشهد، بازار رضا، بازار سوم، ط فوقانی، پ 2.981

📱 تلفن تماس: 91011094-051 و 09905088332  📍فروشگاه حضوری: مشهد، بازار رضا، بازار سوم، ط فوقانی، پ 2.948

بلاگ

سنگ زمرد چیست؟ خواص سنگ زمرد

سنگ زمرد چیست؟ (Emerald)

سنگ زمرد بیش از شش هزار سال در بسیاری از فرهنگ ها جواهری شگفت انگیز محسوب می شده است. این سنگ به علت قیراط موجود در خود بسیار با ارزش است. بهترین زمرد ممکن است دو یا سه برابر از الماس با ارزش تر باشد. بر اساس اساطیر هند نام زمرد ابتدا از کلمه سانسکریت به نام marakata گرفته شده است که به معنی رشد اشیاء سبز می باشد‌. سنگ زمرد خواص زیادی دارد که در ادامه مطلب بصورت کامل به خواص سنگ زمرد اشاره می کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

نامی که ما در حال حاضر می شناسیم اعتقاد بر این است که از کلمه فارسی باستان آمده است که از کلمه لاتین smaragdous ترجمه شده است و سرانجام در طول زمان به کلمه زمرد (Emerald) تغییر پیدا کرده است. اسناد نشان می دهد که این سنگ ۴ هزار سال قبل از میلاد در بابل قدیم شناخته شده بود و در مغازه ها به فروش می رسید.

زمرد سنگی است که توسط اینکا ها مورد ستایش قرار گرفته بود و در کتاب مقدس در مورد آخر زمان به آن اشاره شده است. ابتدایی ترین مرجع درباره زمرد در ابیات غرب از ارسطو می آید. او یکی از طرفداران بزرگ جواهر سنگ ها بود و نوشت که صاحب زمرد بودن باعث می شود که اهمیت شخص در حضور و سخنرانی ها در طول تجارت افزایش یابد. در محاکمه ها، پیروزی از آن شما می شود، به حل و فصل پرونده کمک می کند و بینایی را تقویت کرده و آنرا تسکین می دهد. او همچنین اظهار داشت که آویختن زمرد از گردن یا استفاده از انگشتر زمرد ، مبتلا شدن به بیماری از جمله بیماری صرع جلوگیری می کنند.

سنگ زمرد چیست؟ خواص سنگ زمرد بلاگ

خواص سنگ زمرد چیست

خواص سنگ زمرد زیاد است و می تواند به شما در زمینه های مختلف کمک بسیار زیادی کند. در ادامه این مطلب ما برای شما مهمترین خواص سنگ زمرد را بیان کرده ایم:

  • زمرد در گشایش قلب انسان به سوی عشق الهی کمک می کند.
  • سنگ زمرد باعث آموزش و تعلیم دادن اقدامات خود به دیگران از سر دلسوزی می شود.
  • این سنگ در شناخت خود به اندازه کافی کمک می کند.
  • سنگ زمرد ، سنگی مناسب برای چاکرا قلب است و برای بسیاری از جنبه های قلب بسیار مفید است. از التیام دادن به غم ها گرفته تا گشایش قلبتان ، تا بتوانید به عشق الهی و یکتا نائل آیید.
  • سنگ زمرد یک سنگ عالی برای حمل کردن به شمار می آید اگر شما در حال گشایش قلبتان برای پذیرش عشق های بی قید و شرط هستید.
  • اگر شما در مسیری روحی و معنوی قرار گرفته اید و مایل هستید تا آن را در قلب خود نگه دارد درست همانطور که مسیر زندگی شما را بوجود آورد ، سنگ زمرد می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.
  • سنگ زمرد در از بین بردن بن بست ها در زندگی و مشکوک بودن درباره شایستگی های یک شخصی به شما کمک فراوانی می کند و باعث می شود شک شما از آن برطرف شود.
  • سنگ زمرد با آرامی به شما یادآوری می کند که شما چه کسی هستید و اینکه جهان بهترین ها را برای شما می خواهد.
  • سنگ زمرد به خودی خود سنگی برای آشکار سازی نیست بلکه یک نوع سنگی است که بیشتر برای قبول هدایایی است که به شما تقدیم می کند و باعث می شود ارزش جهان اطراف خود را بهتر احساس کنید.
https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/x7YyA/vt/frame

قدرت درونی و پنهانی سنگ زمرد سبز

سنگ زمرد باستانی به الهه عشق یونان مرتبط است، خدای عشق و زیبایی، و گفته شده است که عاشقان را از بی وفایی محافظت می کند. اگر قلب وفادار بود جواهر در رنگ سبز زیبایی ظاهر می شد اما اگر قلب گمراه و سرگردان شد ، به یک رنگ مرده و متفاوت تبدیل خواهد شد. به علاوه ، اعتقاد بر این بوده که زمرد حافظه و هوش افراد را بالا می برد و افراد را قادر می سازد تا درباره گذشته ، حال و آینده ، به طور واضح فکر کنند. زمرد همچنین نقش اساسی را در مذهب بازی می کند. سبز، رنگ مقدس اسلام است و بیان می کند که متعلق به جهان عرب است که دارای پرچم سبز رنگی هستند که نشانه وحدت اسلام است .در کلیسای کاتولیک رنگ سبز نیز معنی به خصوص خود را می دهد ، زیرا این سنگ همواره به طبیعی و ابتدایی ترین رنگ در مناجات نامه ها در نظر گرفته شده است. برخی می گویند که یک زمرد در شکل یک جام در تاج شیطان سقوط کرد. آن جام بعدا توسط مسیح در شام شباهنگاهی مورد استفاده قرار گرفت و Joseph of arimathea خون مسیح را که در حال ریختن بود و به صلیب بسته شده بود را در آن جام جمع کرد که باعث تشکیل این جام مقدس شد. از آنجایی که مدارکی از زمردها به اثبات رسیدن شواهدی نیز دال بر قدرت درمانی این سنگ نیز وجود دارد.

سنگ زمرد چیست؟ خواص سنگ زمرد بلاگ

برخی می گویند که زمردها بهبود پیدا می کنند اگر به سادگی از آنها استفاده شود‌. برخی دیگر می گویند که برای کمک کسب کردن از این سنگ باید برای چند لحظه به این سنگ نگاهی عمیق بیاندازید. در همه زبان ها ، گزارش هایی از سنگ زمرد وجود دارد که به بینایی کمک می کند. سومری های قدیم گفته بودند که اگر یک زمردی به عنوان انگشتر بر روی انگشت کوچکِ دست چپ قرار گیرد ، التهاب چشم را درمان می کند. در زمان بقراط ، زمردها خرد می شدند و به یک پودر خوب و به عنوان به لوسیون چشم تبدیل می شدند‌.

قدرت درمانی زمرد به سیستم اسکلتی گوشت و پوست ، سیستم قلبی عروض ، غده های کلیوی ، کلیه ها ، کبد و سیستم روده مربوط می شود‌. این سنگ همچنین به عنوان تصفیه کننده ای در نظر گرفته شده است و از عفونت و بیماری ها جلوگیری می کند. اعتقاد بر این بوده است که یک مادری که از زمرد استفاده می کند فرزندش را از عوارض دوران بارداری درامان نگه می دارد.

پاراسلسوس پیشنهاد کرده است که زمرد با مخلوط افیون ترکیب شود که یک نوع تریاک است و می تواند به عنوان دارویی برای تب و بیماری های خاص مورد استفاده قرار بگیرد.

بیماری های زیادی وجود دارد که اعتقاد بر این بود که توسط زمرد ها درمان می شود. اختلالاتی که زمردها برای درمان آنها به کار می رود شامل بیماری قولنج ، سوختگی ، زخم معده ، سردرد ، تنش و اضطراب، آنفولانزا ، بیماری صرع ، فشارخون بالا ، ناراحتی قلبی ، نورولوژی ، سرطان ، اختلالات پوستی ، اسهال خونی ، سیفلیس ، تب ها ، حالت تهوع ، استفراغ ، سوهاضمه ، آسم ،و کم خونی می باشد.

سنگ زمرد همچنین به عنوان پادزهری برای موارد مسمومیت به کار می رود. حتی امروزه ، پودر ناچیزِ با کیفیت پایین زمرد در داروهای مردم در چین مورد استفاده قرار می گیرد.

برای ذهن و روح ارزش استفاده صحیح از زمردها دارای ویژگی مثبت زیادی است. گفته شده است که زمرد به رفع حالت منفی بودن پرداخته و آنرا به انرژی مثبتِ احساسی تبدیل می کند.

سنگ زمرد اهداف زندگی هر شخص را در رابطه با برنامه جهانی افزایش می دهد و به زندگی عاطفی و تحول آن کمک می کند.

زمرد ذهن را در شرایط عالی نگه می دارد و همچنین یک حافظه سالم را ارتقا می دهد. در دنیای امروزی ، زمرد از این رو برای کسانی که در سخنرانی های عمومی شرکت می کند یک سنگ عالی محسوب می شود.

سنگ زمرد به آرام کردن و متعادل کردن شناخته می شود که قدرت ابداع ، فصاحت و بازگرداندن ایمان و امید را افزایش می دهد و آنرا ترویج می کند. اعتقاد بر این است که زمرد مال و ثروت را به ارمغان می آورد و برای ایجاد مهربانی و همدردی مورد استفاده قرار می گیرد‌‌.

این سنگ ها همچنین بصیرت افراد را بهبود می بخشد ، بدین وسیله ادراک افراد گسترش می یابد. زمردها حقیقت و حقگویی را به ارمغان آورده و نمادی از عشق محسوب می شود. زمانی هم در تاریخ وجود داشت که اعتقاد بر این بود زمردها قادر به کنترل احساسات و شهوات افراد بودند.

امروزه زمرد ها تعادلی بین عشق کامل و اعتماد کامل در حین حفظ پاکدامنی را نشان می دهد.

سنگ زمرد چیست؟ خواص سنگ زمرد بلاگ

خواص فیزیکی و علم سنگ زمرد

زمردها در گرانیت ها ‌، پگماتیت ها و شیست ها و همچنین در رسوبات آبرفتی نیز پیدا می شود. بعضی از زمردها مسیر خود را درون شن و ماسه ها پیدا می کنند که در آنها نفوذ می کند و آنها را شبیه به سنگریزه های براق می کنند.

اولین معادن شناخته شده زمرد در جنوب مصر بود و شواهد نشان می دهد که دوهزار سال قبل از میلاد مسیح نیز فعالیت می کرد.

برخی از بهترین زمرد های امروزه از کشور کلمبیا صادر می شود که بهترین نمونه معدن این کشور معدنِ chivor و muzo می باشد‌‌.

مقدار بسیار کمی از زمردهای نیمه روشن نیز از برزیل صادر می شود.

زمردها همچنین از کشورهایی چون استرالیا ، برزیل ، آفریقا جنوبی ، مصر ، آمریکا ، نروژ و پاکستان می آید. در دهه های اخیر مقادیر زیادی از زمرد در زیمباوه ، زامبیا و تانزانیا یافت شده است. این سنگ ها به رنگ های بسیار با کیفیت و قوی تبدیل می شوند ، مانند سنگ های هند ، پاکستان و اتحاد جماهیر شوروی.

تنها با کیفیت ترین زمردها ، روشن و بی عیب هستند. بسیاری از آنها دارای گنجایش معدنی و شکاف های کوچکی هستند که به کلمه Jarolin منسوب شده است که در زبان فرانسوی به معنای باغ نامیده می شود.

زمردهای بی نقص و بی عیب، نادر و کمیاب و بسیار با ارزش هستند و معمولا تنها در سایزهای کوچک یافت می شوند.

در جهان مقادیر کمتری از زمردهای بزرگ نسبت به الماس ها وجود دارد. بسیاری از زمردهای بزرگ دارای شکاف و نقص هستند و رنگ آنها نیز تیره می باشد.

این روش بسیار رایج است که به زمردها روغن می مالند تا عیب ها آن را پنهان کنند و رنگ آنرا افزایش دهند. این گنجایش گاهی اوقات برای چشم غیر مسلح بخصوص در سنگ هایی با کیفیت بالا قابل مشاهده نمی باشند. اینگونه شکاف ها بسیار ضعیف می باشند و تنها در لنزهای 10× , 20× و یا 40× نشان داده می شوند‌‌.

زمردها بسیار شکننده می باشند و در هنگام دست زدن به راحتی می توانند شکاف بردارند‌. این سنگ ها با ضخامت ۹ طبقه بندی شده اند. زمردها به سختیِ الماس ها نیستند، اما عمر زیادی دارند. این سنگ ها به راحتی خراش بر می دارند اما خراش ها می توانند پاک شوند.

محدوده رنگ زمرد از سبز روشن تا تیره موجود می باشد. سایه سبز این سنگ ها توسط حضور کرومیوم اکسید و وانادیوم تعیین می شوند.

در طول تاریخ گفته شده است که رنگ سبز زمرد بشریت را از مقهور خود ساخته است. رنگ زمرد نمادی از حیاتی جدید و وعده بهار است به همین دلیل سنگ تولد ماه می محسوب می شود.

یک مربع بریده شده زمرد با منحرف کردن توجهات از خود، بر غنای رنگ نیز تاکید می کند.

بعضی از مردم سنگ زمرد با رنگ سبز تیره را که آن چنان عالی نیست را ترجیح می‌دهند.

در زمان های قدیم بسیاری از جواهر سنگ ها به علت این که سبز بودند زمرد نامیده می شدند. امروز ۶ الی ۷ نوع از سنگ هایی که انواع مختلف زمرد نامیده می شوند وجود دارند. با این حال یک زمرد واقعی به سادگی زمرد نامیده می شود که نام توصیف کننده ای در مقابل آن ندارد.

سنگ زمرد چیست؟ خواص سنگ زمرد بلاگ

تاریخچه سنگ زمرد

بسیاری از فرهنگ در طول زمان بر این باور هستند که زمرد به طور قابل توجهی در روش های مختلف سنگ قدرتمندی محسوب می شود.

کلدانی ها معتقد بودند که این سنگ حاوی الهه یکتا می باشد. در دین اسلام یک حرز زمرد ممکن است با یک آیه ای از قرآن حکاکی شده باشد.

مصریان باستان معتقد بودند که زمرد برای باروری و تجدید حیات بوجود آمده است. در روم باستان ، Nero آخرین امپراطور روم ، ظاهرا مبارزات گلادیاتوری را با یک زمرد شفاف که رنگ او باعث آرامش او می شد، تماشا می کرد. در برخی از افسانه های شاه آرتور ، توضیح داده شده که جام مقدس از زمرد ساخته شده است.

در چین ، روز سه شنبه روز پوشیدن لباس های سبز و زمردهای سبزی است برای خوش شانسی و خوش اقبالی. در حالی که کشورهای مختلف از شرق و غرب عقایدشان متفاوت است که در کدام روز زمرد خوش شانسی را به ارمغان می اورد.رومی ها زمرد های روشن را به عنوان سنگی نارس در نظر گرفته اند و معتقدند که زمرد هنگامی که بالغ می شود به سایه سبز رنگ تیره تبدیل می شود.

اعتقادات بسیاری وجود دارد که زمرد نیکی و خوشبختی را برای زندگی افراد به ارمغان می آورد.

سنگ زمرد چیست؟ خواص سنگ زمرد بلاگ

جادوگران رومی بیان کردند که در قرن دوم پیش از میلاد مسیح ، زمرد هر نوع کسب و کاری را تحت تاثیر قرار می دهد. و هنگامی که آنرا می پوشید اگر شما عفیف و پاکدامن باشید این سنگ یک ماده ای هم به بدن و هم به گفتار شما اضافه خواهد کرد.

در قرن دوم مهابهاراتا نیز این سنگ را مورد ستایش قرار داد. زمرد همیشه به عنوان نمادی از صداقت در نظر گرفته می شد.

در طول قرون وسطی این اعتقاد وجود داشت که این سنگ زنان را عفیف و پاکدامن نگه می دارد.

به طور عحیب و شگفت آوری ، همین قضیه و اعتقاد برای مردان صدق نمی کرد. در زبان های مختلف ، همچنین بیان شده است اگر افراد زمرد را بر روی زبان گذاشته یا آن را در قسمت چپ بدن خود بپوشند آنهارا را قادر می سازد تا رویدادهای آینده را پیش بینی کنند . اعتقاد بر این بود که همچنین زمردها آنچه را که درست و آنچه را که غلط است آشکار می کند و گفته شده است که پادزهری مطمئن برای طلسم ها و جادو است. این سنگ ها همچنین فصاصت و شیوایی را در سخنرانی به ارمغان می آورد و باعث می شود مردم هوشمند و صادق تر بشوند. اعتقاد بر این است که زمرد شامل انرژی است که نیاز دارد تا هوش خلاقه را برای کار شما ایجاد کند.

و یک بار اعتقاد بر این بوده که زمردِ با کیفیت رنگ را تغییر می دهد تا به استفاده کننده هشدار دهد که در معرض خطر قرار دارد. زمرد همچنین به افراد کمک می کند تا عشق ، صمیمیت و عشق ورزی را بیان کند. معروف است که زمرد یکی از جواهرات مورد علاقه کلئوپاترا ، ملکه مصر بود و معادن زمرد که در مصر ، هزاران سال قبل نزدیک دریای سرخ کشف شد ، یکی از اولین وقایع زمرد در تاریخ بشریت محسوب می شد. همچنین جواهرات تاج روسی ها از زمردها زینت داده شده است. ایرانیان بیان کردند که گنجینه ی نفیسی شامل مجموعه جواهرات زمرد به علاوه تاج آراسته به زمرد فرح ملکه سابق ایرانیان ، وجود دارد. شاه جهان، یکی از مغول های هندی که تاج محل را بنا کرد ، زمردها را بسیار دوست داشت که در داخل آنها متون مقدس حکاکی کرد و از این جواهر سنگ ها به عنوان طلسم استفاده می کرد. نوشته های باستانی ودا ، کتاب مقدس باستانی هند ، به سنگ زمرد به عنوان جواهری خوش شانس و جواهری که شخصیت و وجود افراد را بهبود می بخشد، شهادت و گواهی می دهد.

این زمرد های مغولی، همانگونه که امروزه شناخته شده است ، می تواند در موزه ها و مجموعه های مدرن پیدا شوند.

افسانه ای وجود دارد که هرناندو کورتس ، فاتح مکزیک ، در تلاش بود یک تکه بزرگی از زمرد را که از آزتک ها گرفته را به همراه خود به خانه بیاورد ، با این حال ، یکی از کشتی های او دچار شکستگی شد و به طور فوق العاده ای درون زمردها را به شکل هایی از گل و ماهی حکاکی کرد و دیگر زمردهای نادر و کمیاب شامل زمردی به اندازه یک وجب از دست انسان برای همیشه از دست رفت و گم شد.

سنگ زمرد چیست؟ خواص سنگ زمرد بلاگ

در طول تاریخ زمردها بسیار با ارزش شدند و توسط افراد سلطنتی و سلبریتی ها مورد استفاده قرار گرفتند. در قرن اول پیش از میلاد ، بطلیموس پادشاه مصر ، یک زمردی داشت که بر روی آن تصویری از لوکوموس،برترین ژنرال روم حکاکی شده بود را دارا بود.

هنگامی که لوکوموس برای بازدید مصر به این کشور آمد، بطلیموس این جواهر را به او نشان داد. معادن کلئوپاترا (که در حال حاضر زمردهایی با کیفیت پایینی را تولید می کند) سنگ های بسیاری را تولید می کرد که یک تعدادی از آنها در موزه های سراسر جهان در میان دیگر سنگ هایی که دو هزار سال قبل یافت شده اند، به نمایش گذاشته شده اند.

اسکندر بزرگ یک کمربند بزرگی تشکیل شده از زمرد داشت.

ا charlemanage مجموعه جواهرای از زمرد را داشت و هِنری دوم هنگامی که در سال ۱۱۷۱ میلادی پادشاه ایرلند شد به او یک انگشتر بزرگی از زمرد داده شد.

ملکه الیزابت دوم مجموعه جواهرات شگفت انگیزی از جواهرات زمرد را داشت که شامل یک نیم تاج تشکیل شده از زمرد بود.

ا marlene Dietrich در بسیاری از فیلم های خود از مجموعه جواهرات خود که با زمرد کابوچون بزرگ تشکیل شده بود (دوتا دستبند و یک سنجاق سینه) استفاده می کرد.

یک مثال دیگر این است، حلقه نامزدی گریس کلی (Grace kelly) که یک حلقه ۱۲ قیراطی تشکیل شده از الماس برش داده شده است که آن را از شاهزاده Rainer دریافت کرده است. ما همچنین جواهرات زمرد درخشان الیزابت تیلور (Elizabeth Taylor) را در داستان جغرافیایی زمرد دیده ایم .ریچارد بورتون به الیزابت تیلور یک سنجاق سینه زمردی و از جنس الماس به عنوان هدیه نامزدی داد که الیزابت آنرا با یک گردنبندی از جنس زمرد که ریچارد به عنوان هدیه عروسی به او داد را بر تن کرد‌. گوشواره ها ، یک دستبند ، و یک حلقه را دنبال داشت. برخی از زمردها در مجموعه جواهرات الیزابت تیلور متعلق به بانوی دوک بزرگ ولادیمیر در روسیه است. John F.kennedy به Jacqueline یک انگشتر تشکیل شده از الماس با قیراطی ۲.۸۸ را هدیه داد.

  • بزرگترین حلقه نامزدی الیزابت تیلور (Elizabeth Taylor)
سنگ زمرد چیست؟ خواص سنگ زمرد بلاگ

اطلاعاتی کلی درباره سنگ زمرد

سنگ زمرد ، سنگ گرانبهایی است که حداقل از 4 هزار سال پیش در تاریخ بشر شناخته شده است. زمردهای بریده شده گران قیمت ترین نوع زمرد به حساب می آید ، اما زمرد های خام نسبتا ارزن قیمت است و برای کارهایی در زمینه ساخت بلور و کریستال مناسب هستند.

سنگ زمرد چیست؟ خواص سنگ زمرد بلاگ

روش نگهداری از جواهرات زمرد

انگشتر زمرد خود را، در هنگام ظرف شستن یا استفاده از صابون رها نکنید. زیرا یک زمرد چربی ها را جذب میکند. پس از مدتی این مواد در کف جواهر سنگ انباشته می شود که باعث از دست رفتن درخشش زنده این سنگ خواهد شد. همچنین از مرد خود هنگامی که به فعالیتهای فیزیکی مشغول هستید و ممکن است سنگ را خراش بیندازد استفاده نکنید. برای تمیز کردن زمردِ خود از آب جاری و یک مسواک نرم با صابون ملایم استفاده کنید. از قلمو برای زدودن انباشتگیِ کثیفی ها و چربی‌های قسمت زیرین زمرد استفاده کنید. در این هنگام شما زمرد خود را شفاف و براق مشاهده خواهید کرد. این سنگ می بایست با آب گرم شسته شده و به آهستگی خشک شود.

زمرد خود را در پاک کننده های اولتراسونیک و اَسِتون تمیز نکنید. این کار باعث می‌شود تا به سنگ و زمینه آن آسیب وارد شود. یک زمرد نباید در معرض گرمای زیاد قرار بگیرد. از استفاده کردن صابون های قوی،مایعات پاک کننده،جواهرات یا دیگر پاک کننده ها اجتناب کنید؛ زیرا این نوع پاک کننده ها با روغن های مخصوص زمرد سازگار نیست. تمیز کردن زمرد بیش از حد نیاز نباید انجام شود و در هر سال هم نباید بیش از چند بار تمیز شوند. پس از چندین سال استفاده از زمرد، ممکن است قصد داشته باشید به آن دوباره روغن بزنید، بیشتر جواهرسازان محلی می توانند این خدمات را به شما ارائه کنند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ارسال رایگان سفارشات بالای 500 هزارتومان به تمام نقاط ایران

 
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من
خانه