...

📱 تلفن تماس: 91011094-051 و 09905088332  📍فروشگاه حضوری: مشهد، بازار رضا، بازار سوم، ط فوقانی، پ 2.981

📱 تلفن تماس: 91011094-051 و 09905088332  📍فروشگاه حضوری: مشهد، بازار رضا، بازار سوم، ط فوقانی، پ 2.948

بلاگ

روش تشخیص سنگ حدید اصل (سنگ حدید صینی اصل چگونه است)

در این مقاله به بررسی روش‌های تشخیص سنگ حدید اصل پرداخته شده است. برای اطمینان از اصالت سنگ حدید قبل از خرید آن، نکاتی باید در نظر گرفته شود. همچنین در تشخیص سنگ حدید صینی، حکاکی‌های خاصی با خواص ویژه روی این سنگ انجام می‌شود که می‌تواند در تشخیص اصالت آن مفید باشد. این سنگ دارای سه ذکر امام صادق (ع)، امام علی (ع) و ذکر افزایش رزق و روزی است که توسط سایت زرشار ارائه می‌شود. در ادامه، در مورد این سه ذکر با ارزش و روش‌های تشخیص سنگ حدید اصل به طور مفصل بحث خواهد شد. بهتر است قبل از تهیه محصولات حدید، با این نکات آشنا شوید تا بتوانید بهترین تصمیم را در خرید این سنگ با ارزش بگیرید.

فهرست مطالب مقاله (دسترسی سریع) :

روش تشخیص سنگ حدید اصل (سنگ حدید صینی اصل چگونه است) بلاگ  تشخیص سنگ حدید اصل

روش های تشخیص سنگ حدید صینی اصل چیست؟ در مورد نحوه تشخیص سنگ حدید صینی باید به این نکته توجه داشت که ( نام دیگر حدید صینی همان حدید چینی یا هماتیت می‌باشد) در دو نوع براق و مات وجود دارد که به لحاظ خواص تفاوتی ندارند. قطعا اصل بودن سنگ حدید شرط لازم برای دارا بودن خواص سنگ حدید است لذا روش هایی که در ادامه بیان می‌شود در تشخیص سنگ حدید اصل به شما یاری می‌رساند:

روش تشخیص سنگ حدید اصل (سنگ حدید صینی اصل چگونه است) بلاگ  سنگ حدید مات با حکاکی عین علی

روش اول:

تفکر غالب بر این است که این سنگ باید حتما جذب آهن ربا شود اما درست نیست. اگرچه با توجه به مشخصات سنگ حدید اصل برخی از این سنگ ها به اندازه‌ای خاصیت مغناطیسی یا آهنربای طبیعی دارند که جذب آهنربا شوند ولی این روش تشخیص سنگ حدید صینی برای همه حدید ها صادق نیست.

روش دوم:

روش بعدی این است که چگالی این سنگ بسیار بالا بوده و هنگامی که در دست بگیرید کاملا سنگینی آن نسبت به دیگر نگین ها را متوجه خواهید شد.

روش سوم:

یکی دیگر از روش های تشخیص سنگ حدید صینی این است که سختی این سنگ از شیشه بیشتر بوده و می‌تواند بر روی شیشه خط بیندازد.

روش چهارم:

از مشخصات دیگر سنگ حدید اصل این است که هنگام حکاکی این گوهر پودر سرخ رنگ از سنگ خارج می‌شود که با چشم به راحتی تشخیص داده می‌شود. همچنین اگر آن را پشت یک ظرف چینی که لعاب ندارد بکشید رنگ سرخی از خود به جای می‌گذارد البته توجه داشته باشید که ممکن است به خود نگین صدمه وارد شود.

روش پنجم:

سنگ حدید اصل یا همان هماتیت (Hematite) باوجود سختی بالا اما بسیار شکننده است و درصورت ضربه خوردن دچار پریدگی در گوشه‌های آن و حتی شکست کامل می‌گردد.

اما بهترین روش تشخیص سنگ حدید اصل استفاده و مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره می‌باشد و این نکته را هم توجه داشته باشید که قیمت این سنگ آنقدری بالا نیست که نمونه‌های غیر اصلی آن زیاد باشد.

روش تشخیص سنگ حدید اصل (سنگ حدید صینی اصل چگونه است) بلاگ  اذکار سنگ حدید صینی اصل

توجه شود که برای استفاده از این اذکار ابتدا باید با روش تشخیص سنگ حدید اصل آشناییت داشته و از سنگ حدید اصل “صینی” استفاده شود. صینی در زبان عرب همان واژه چینی است. در روایات و احادیث به سنگ حدیدی اشاره شده است که مربوط به کشور چین است. اتفاقا امروزه اکثر سنگ های حدید موجود در بازار از چین وارد می‌شود. البته حدیدهایی نیز با اصالت خراسانی نیز در بازار موجود می‌باشد اما سنگ توصیه شده همان سنگ حدید صینی یا چینی است. یکی از ساده‌ترین روش ها برای تشخیص سنگ حدید اصل چینی مشاهده کردن نوع تراش آن است که با دقت بسیار بالا بدون هیچ گونه عدم تقارنی تراشیده شده است درحالی که اغلب حدیدهای خراسانی تراش دقیق و یک دستی ندارند.

همانطور که پیش تر بیان شد سنگ حدید صینی که در انگشتر حدید صینی ، دستبند حدید و نیم ست حدید کاربرد دارد داری سه ذکر مخصوص می‌باشد که به صورت جامع به توضیح آن و مشخصات سنگ حدید اصل می‌پردازیم:

ذکر اول:

ذکر امام صادق (ع) که به ذکر هفت جلاله نیز شهرت دارد، حکاکی این ذکر بر رو، پشت و دور نگین به صورت زیر می‌باشد:

بر رو نگین:
اعوذ بجلال الله
اعوذ بکلمات الله
اعوذ برسول الله

و بر پشت سنگ، دو جمله در دو خط:
امنت بالله و کتبه
انی واثق بالله و رسله

و بعد دور نگین حکاکی:
اشهد ان لا اله الا الله مخلصا

روش تشخیص سنگ حدید اصل (سنگ حدید صینی اصل چگونه است) بلاگ

ذکر دوم:

دومین ذکر برای حدید صینی ذکر افزایش رزق و روزی می‌باشد که در اولین جمعه ماه رمضان بر روی این نگین حکاکی می‌شود که در سال‌های اخیر وب سایت زرشار این حکاکی را به صورت انحصاری در سطح اینترنت ارائه داده‌است. این ذکر که در کتاب گرانقدر حلیه المتقین به آن اشاره شده در ادامه آمده است:

کعسلهون لا اهـ لا الاول بالله
لا الاء الا آلاوک یا الله

روش تشخیص سنگ حدید اصل (سنگ حدید صینی اصل چگونه است) بلاگ

ذکر سوم:

ذکر امام علی (ع) که در خط آخر آن نام شخص و نام پدر صاحبت نگین در آن حکاکی می‌شود. این ذکر نیز کاملا انحصاری فقط در وب سایت زرشار ارائه می‌گردد:

اعددت لکل هول لا اله الا الله
و لکل کرب لا حول و لا قوه الا بالله
و لکل مصیبه نازله حسبی الله
و لکل ذنب صغیره و کبیره استغفرلله
و لکل هم و غم فادح ما شاء الله
و لکل نعمه متجدده الحمد لله
ما بعلی بن ابی طالب من نعم فمن الله

 

همچنین اذکار حدید صینی باید به نحو خاصی حکاکی شوند. برای مثال حکاکی ذکر هفت جلاله بایستی حتما روی نگین، پشت نگین و دور آن مطابق آن چه در حدیث آمده حکاکی گردد. یا برای مثال ذکر افزایش رزق فقط در اولین جمعه رمضان حک گردد. به علت وجود همین آداب است که تشخیص سنگ حدید اصل سخت می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود برای خرید این سنگ های خاص حتما از افراد خبره و فروشگاه‌های معتبر کمک بگیرید.

اما برای نگهداری، پاکسازی و شارژ سنگ حدید اصل بهتر است این نگین تماس زیادی با آب نداشته باشد لذا برای پاکسازی کافیست آن را در نمک دریا یا نمک معمولی برای مدتی قرار دهید و همچنین قرار دادن آن کمتر از 30 دقیقه در معرض نور خورشید توصیه می‌شود. البته توجه داشته باشید که چون این سنگها دارای اسماء متبرکه هستند در حفظ و نگهداری آن دقت کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ارسال رایگان سفارشات بالای 500 هزارتومان به تمام نقاط ایران

 
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من
خانه