...

📱 تلفن تماس: 91011094-051 و 09905088332  📍فروشگاه حضوری: مشهد، بازار رضا، بازار سوم، ط فوقانی، پ 2.981

📱 تلفن تماس: 91011094-051 و 09905088332  📍فروشگاه حضوری: مشهد، بازار رضا، بازار سوم، ط فوقانی، پ 2.948

بلاگ

روز شرف الشمس 1403 -زمان نوشتن شرف شمس چه روزی است؟ +فضایل آن

آیا میدانید روز شرف الشمس چه روزی است؟ زمان دقیق و تاریخ شرف الشمس 1403 چه روز و ساعتی است؟ در صورتی که نگین شرف الشمسی که خریداری می‌کنید در زمان مقرر در روز شرف الشمس حکاکی نشده باشد فاقد اعتبار است و خواصی برای آن وجود ندارد. محدود بودن زمان نوشتن دعای شرف الشمس بر اهمیت دانستن زمان دقیق شرف الشمس 1403 و هر سال دیگری می‌افزاید. به عبارتی تمام نگین های شرف الشمسی که در طول سال مورد استفاده قرار می‌گیرند باید در زمان محدود و تعیین شده در روز شرف الشمس 1403 که به وسیله تقویم نجومی تعیین می‌گردد حکاکی شوند.

در صورت ندانستن ساعت شرف شمس 32 و روز دقیق شرف شمس 1403 ممکن است نگین های نامعتبری که در بازار به فروش می‌روند به عنوان نگین معتبر به شما فروخته شود (هرچند این اتفاق بسیار کم می‌افتد) از همین رو این سوال برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که روز شرف الشمس چه روزی است و ساعات دقیق آن کدام است؟ نوشتن این دعا دارای آداب و نماز مخصوص خود است؛ برای دانستن زمان دقیق شرف الشمس 1403 و نحوه نوشتن، آداب و نماز آن، در این مقاله همراه زرشار باشید…

 

 

روز شرف الشمس 1403 -زمان نوشتن شرف شمس چه روزی است؟ +فضایل آن بلاگ  ساعت و روز دقیق شرف الشمس سال 1403 چه زمانی است؟

چندین تقویم نجومی وجود دارد که به کمک آن می‌توان فهمید که روز شرف الشمس چه روزی است و بهترین ساعت شرف شمس 1403 چه زمانی است:

زمان شرف الشمس در کتاب مصباح زاده:

زمان شروع شرف الشمس : روز 19 فروردین، ساعت 5 و 54 دقیقه

زمان خروج شرف الشمس  : روز 20 فروردین، ساعت 6 و 19 دقیقه

زمان شرف الشمس در کتاب مصطفی گلپایگانی:

زمان شروع شرف الشمس : روز 20 فروردین، ساعت 8 و 19 دقیقه

زمان خروج شرف الشمس  : روز 21 فروردین، ساعت 8 و 46 دقیقه

هر دو قول به قصد رجاء مقبول است.

این بدین معناست که تنها حکاکی هایی در سال 1403 اعتبار دارند که فقط در این زمان حکاکی شده‌باشند و در صورتی که حکاکی در زمان نوشتن شرف شمس خارج از ساعت شرف الشمس انجام شوند فاقد اعتبار است. فروشگاه اینترنتی زرشار حکاکی های مزبور را صرفا براساس تقویم‌های نجومی معتبر و در ساعات مقرر انجام می‌دهد. روز شرف الشمس 1403 مصادف با ساعات پر برکت ماه مبارک رمضان است که به امید خدا با میمنت و مبارکی همراه است. در ادامه درباره‌ی تقویم نجومی بحث بیشتری خواهیم کرد.

روز شرف الشمس 1403 -زمان نوشتن شرف شمس چه روزی است؟ +فضایل آن بلاگ  ساعت و روز شرف الشمس سال‌های قبل

ساعت دقیق و مناسب شروع حکاکی روز شرف الشمس 1402 به افق تهران ساعت 16 و 27 دقیقه روز یک شنبه 20 فروردین و پایان شرف الشمس روز یک شنبه 20 فروردین ساعت 23 و 27 دقیقه می‌باشد.

در سال 1401 ساعت دقیق شروع روز شرف الشمس به افق تهران ساعت 20 و 43 دقیقه جمعه 19 فروردین و پایان شرف الشمس روز شنبه 20 فروردین ساعت 21 و 9 دقیقه بود.

در سال 1400 روز ساعت شرف الشمس مصادف با ساعت 14 و 53 دقیقه پنج شنبه 19 فروردین و پایان ساعت شرف شمس روز جمعه 20 فروردین ساعت 15 و 20 دقیقه بود.

در سال 1399 روز شمس الشموس مصادف با ساعت 13 و 23 دقیقه سه شنبه 19 فروردین و پایان شرف الشمس روز چهارشنبه 20 فروردین ساعت 13 و 49 دقیقه بود.

روز شرف الشمس 1403 -زمان نوشتن شرف شمس چه روزی است؟ +فضایل آن بلاگ

روز شرف الشمس 1403 -زمان نوشتن شرف شمس چه روزی است؟ +فضایل آن بلاگ  چگونگی استخراج روز شرف الشمس 1403 از تقویم نجومی

تقویم نجومی، تقویمی (calendar) است که بجز اطلاعات یک تقویم معمولی، دارای اطلاعات کاربردی دیگری برای اخترشناسان است. با استفاده از اطلاعات تقویم نجومی می‌توان برای هر روز از سال، مکان سیارات، ماه، خورشید و ستاره‌های درخشان‌تر را مشخص کرد و کمک می‌کند که بفهمیم روز شرف الشمس چه روزی است و ساعت شرف الشمس 1403 چه موقعی است؛ به عنوان مثال می‌توان برای تعیین روز شرف الشمس سال 1403 اطلاعات مربوط به ورود شمس به موضع شرف سال 1403 و خروج آن از این موضع را از این گونه تقویم‌ها استخراج کرد.

یک تقویم نجومی می‌تواند حاوی اطلاعاتی درباره طلوع و غروب آفتاب و یا جزئیات خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی باشد که باعث فهمیدن بهترین زمان نوشتن شرف شمس نیز خواهد شد. همچنین تقویم نجومی اطلاعات مفیدی درباره‌ی زمان جذر و مد نیز در اختیار می‌گذارد. اطلاعات ورود و خروج خورشید به موضع دعای شرف شمس 1403 از تقویم نجومی سال 1403 گردآوری شده توسط آقای مصطفی گلپایگانی استخراج شده‌است.

روز شرف الشمس 1403 -زمان نوشتن شرف شمس چه روزی است؟ +فضایل آن بلاگ

درباره‌ی این تقویم نجومی می‌توان گفت:

1- این تقویم، منطبق با تقویم رسمی کشور است که هرساله توسط دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور منتشر می‌شود.

2- محاسبات نجومی این تقویم، عمدتا با نرم افزار Stellariu0.15.0 که یک نرم افزار متن باز است انجام شده‌است.

3- متاسفانه در سال‌های اخیر بعضی منجمان بدون اطلاع از مبانی اولیه تقویم، دست به استخراج تقویم‌های نجومی و تعیین روز حکاکی دعای شرف شمس 1403 زده‌اند. یکی از مهمترین معضلات ایشان در مطالع سیارات و موقعیت ماه و خورشید است؛ عمدتا ایشان متوجه تفاوت بین صورت و بروج نیستند و به همین خاطر محاسباتشان بر مبنای صورت های فلکی است و نه بروج، اما همان گونه که نصیرالدین طوسی در رساله‌ی معینیه به صراحت اشاره کرده‌است، در احکام مراد بروج هستند و نه صورت.

4- محاسبات مربوط به موقعیت ماه، موقعیت سیارات و خورشید که شامل محاسبات مربوط به روز و ساعت حکاکی دعای شرف شمس 1403 نیز می‌شود در این تقویم بر مبنای بروج انجام شده‌است.

روز شرف الشمس 1403 -زمان نوشتن شرف شمس چه روزی است؟ +فضایل آن بلاگ  برخی از فضایل دعای شرف شمس

نوشتن دعای شرف شمس 19 فروردین فضایل بسیاری برای روح و بدن دارد و در منابع نیز توصیه بسیاری به استفاده از این سنگ شده‌است. با توجه به اینکه این دعا بر روی سنگ عقیق زرد حکاکی می‌شود از دو جهت حائز اهمیت می‌باشد. اول وجود سنگ عقیق زرد که خواص بسیاری دارد و بسیار با ارزش می‌باشد و دوم وجود خواص دعای شرف الشمس که فضایل مخصوص به خود را دارد. در ادامه به چند مورد مهم درمورد فضایل عقیق و شرف شمس 19 فروردین پرداخته شده‌است.

* از حضرت حجت (ع) در کتاب “موسوعه الاحجار الکریمه” روایت گردیده‌است در صورتی که بر عقیق و در روز شرف الشمس حک گردد کامل‌تر است. به طور دقیق اینگونه آمده است: “آن حرزی می‌باشد به جهت نگهداری از همه بدی‌های زمینی و آسمانی و آن اسم اعظم است و کامل‌ترین انگشتر می‌باشد.”

* حضرت آیت الله مظاهری فرموده‌اند: “شرف الشمس مورد اعتماد می‌باشد.”

* در کتاب “السحاب اللئالی” نوشته شده توسط سید عبدالله بوشهری آمده است که شرف الشمس در دفع فقر و امراض و محافظت از صاحب آن از گزند جانوران و نگهداری از بلا ها و کسب مقام و عزت تاثیر دارد.

* در کتاب “جنه‏ الوافیه” که به “مصباح کفعمی” معروف است آمده‌است: این حروف (دعای شرف شمس) شکل اسم اعظم می‌باشد.

* از امام موسی کاظم (ع) در روایتی بیان شده‌است: انگشتر زرد در دست داشته باشید که موجب آسانی است و در آن هیچ دشواری نباشد.

* پیامبر اکرم (ص) نیز درمورد خواص این سنگ فرموده‌اند: انگشتر عقیق در دست کنید مادامی که آدم آن را با خود داشته باشد اندوهی به او نمی‌رسد.

* امام علی (ع) نیز میفرمایند: دو رکعت نماز با انگشتر عقیق بهتر است از هزار رکعت بدون آن.

* پیامبر اکرم (ص) نیز فرموده‌اند: اگر یکی ازعقیق‌ های سرخ و زرد و سفید را در دست داشته باشید جز خیر و نیکی و فراخی روزی و سلامتی ازجمیع بلا‌ ها نمی‌بیند و از شر پادشاه ظالم و از هر چه آدمی از آن می‌ترسد و حذر می‌کند امان می‌یابد.

امیدواریم از اطلاعات بیان شده در رابطه با روز شرف الشمس 1403 رضایت داشته باشید و بتوانید حداکثر استفاده را از این روز ویژه ببرید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهی در مورد “روز شرف الشمس 1403 -زمان نوشتن شرف شمس چه روزی است؟ +فضایل آن

  1. علی هاشمی گفت:

    خب بزرگوار شما که زمان دقیقی برای نگارش شرف الشمس نگفتی بدتر ادمو گیج میکنید

    1. ادمین فروشگاه زرشار گفت:

      سلام علیکم
      دو قول معروف و معتبر وجود دارد، هر دو قول به قصد رجا قابل قبول است. به عالمی که به نظر شما اعلم تر است اقتدا کنید.
      امسال چون سال کبیسه هست اختلاف یک روزه بین قول علما افتاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ارسال رایگان سفارشات بالای 500 هزارتومان به تمام نقاط ایران

 
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من
خانه