...

📱 تلفن تماس: 91011094-051 و 09905088332  📍فروشگاه حضوری: مشهد، بازار رضا، بازار سوم، ط فوقانی، پ 2.981

📱 تلفن تماس: 91011094-051 و 09905088332  📍فروشگاه حضوری: مشهد، بازار رضا، بازار سوم، ط فوقانی، پ 2.948

خواص سنگ ها

خواص سنگ عقیق سوسنی اصل – منشا و ارتباط با چاکرا

خواص سنگ عقیق سوسنی اصل - منشا و ارتباط با چاکرا خواص سنگ ها

خواص سنگ عقیق سوسنی اصل؛ عقیق سوسنی یکی از انواع ارزشمند سنگ های قیمتی است که به سبب خواص، ویژگی ها، رنگ و ظاهر زیبای خود، در بسیاری از جواهرها و زیورآلات استفاده می شود.

منشا سنگ عقیق سوسنی اصل

منشأ سنگ عقیق سوسنی اصل به صورت گسترده در برزیل و اروپا، به ویژه در ایتالیا، روسیه و آلمان می‌باشد. برزیل به عنوان یکی از منابع اصلی عقیق سوسنی شناخته می‌شود و بیشترین تولید این سنگ قیمتی را در جهان داراست. همچنین سایر کشورهایی مانند هند، مکزیک و ایران نیز منابعی از سنگ عقیق سوسنی را دارا می‌باشند.

در ایران این سنگ در شهرهای مشهد، نیشابور، بیرجند، سبزوار و قاینات به صورت اصلی و با کیفیت بالا یافت می‌شود. با این حال، باید توجه داشته باشید که توزیع و منابع عقیق سوسنی ممکن است در سراسر دنیا متغیر باشد و بسته به شرایط زمین‌شناسی و معدنی هر منطقه، ممکن است در خواص سنگ عقیق سوسنی اصل تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.

خواص سنگ عقیق سوسنی اصل - منشا و ارتباط با چاکرا خواص سنگ ها  خواص سنگ عقیق سوسنی اصل - منشا و ارتباط با چاکرا خواص سنگ ها

ترکیب شیمیایی سنگ عقیق سوسنی اصل

ترکیب شیمیایی سنگ عقیق سوسنی ممکن است متغیر باشد و به وابسته به منطقه‌ای که استخراج می‌شود، تفاوت داشته باشد. همچنین این تفاوت ها سبب می شود خواص سنگ عقیق سوسنی کمی دستخوش تغییرات شود. اما در کل عقیق سوسنی از گروه کریپتوکریستالین‌ها و سیلیکات‌هاست و از ترکیبات زیر تشکیل شده است:

  1. اکسید سیلیسیوم (SiO2): حدود 90-95 درصد وزنی سنگ عقیق سوسنی را تشکیل می‌دهد که به عنوان اصلی‌ترین ترکیب شیمیایی در آن حضور دارد.
  2. عناصر کمیاب و ردیابی: ممکن است شامل عناصری مانند منگنز (Mn)، آهن (Fe)، کروم (Cr) و نیکل (Ni) باشد که به عقیق سوسنی رنگ معروف و خاصیت‌هایی مانند رنگ قرمز تیره یا سبز تیره می‌بخشد.

ویژگی های سنگ عقیق سوسنی اصل

رنگ این سنگ دارای رنگ بنفش شفاف تا نیمه شفاف است
سختی سختی عقیق سوسنی بین ۶.۵ تا ۷ در مقیاس موس است.
استحکام فشاری استحکام فشاری این سنگ معمولاً بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ مگاپاسکال است.
شکل‌پذیری این سنگ با شکل‌پذیری بالا از مهم‌ترین سنگ‌های قیمتی برای استفاده در طلا‌سازی، جواهرسازی و تزئینات استفاده می‌شود.
شفافیت عقیق سوسنی معمولاً شفاف یا نیمه شفاف است ولی در برخی موارد ممکن است دارای داخلیات و گل و بلورهای داخلی با رنگ‌های متنوع باشد.
دگرسانی این سنگ ممکن است در معرض دگرسانی قرار گیرد و رنگ و شکل آن تغییر کند، اما به روش‌هایی مانند گرم‌کردن و تصفیه دوباره قابل بازیابی است.
جدول ویژگی های سنگ عقیق سوسنی اصل

خواص سنگ عقیق سوسنی اصل

  1. افزایش انرژی مثبت: خواص سنگ عقیق سوسنی اصل انرژی مثبت پیرامون شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا از همه جنبه‌های زندگیتان لذت ببرید.
  2. تعادل احساسی: این سنگ می‌تواند به شما کمک کند تا تعادل احساسی را ایجاد کنید و با اضطراب، استرس و افسردگی مقابله کنید.
  3. افزایش خلاقیت و تمرکز: استفاده از عقیق سوسنی اصل می‌تواند به شما کمک کند تا خلاقیت و تمرکز خود را افزایش دهید و در کارهای روزمره و همچنین در تمرینات ذهنی و معنوی بهتر عمل کنید.
  4. حفاظت در برابر انرژی های منفی: عقیق سوسنی اصل به سبب خواص ویژه ی خود می‌تواند از شما در برابر انرژی‌های منفی حفاظت کند و به شما کمک کند تا در مقابل آنها مقاومت کنید.
  5. افزایش اعتماد به نفس و جذابیت: این سنگ می‌تواند به شما کمک کند اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و جذابیت شخصیتی خود را بیشتر کنید.
  6. تقویت قدرت روحانی: خواص سنگ عقیق سوسنی اصل به گونه ای است که می‌تواند به شما کمک کند تا قدرت روحانی خود را تقویت کنید و ارتباط عمیقتری با خودتان و جهان اطرافتان برقرار کنید.
  7. حفظ سلامتی: برخی معتقدند که عقیق سوسنی می‌تواند به حفظ سلامتی کمک کند و به مشکلات فیزیکی مانند درد عضلانی و مفصلی، مشکلات گوارشی و سیستم ایمنی کمک کند.
برخی خواص سنگ عقیق سوسنی اصل به اختصار
  1. افزایش قدرت و شجاعت
  2. تقویت حافظه و آرامش ذهنی
  3. کاهش اضطراب و تنش در سیستم عصبی
  4. تسکین درد و التهابات
  5. افزایش انرژی و فعالیت جسمی
  6. حفظ تعادل در چاکراها
  7. جلوگیری از سوءاستفاده و تقویت روحیه اخلاقی

سنگ عقیق سوسنی اصل بر کدام چاکرا موثر است؟

سنگ عقیق سوسنی به سبب خواصی که دارد به طور عمده با چاکرای تاج ارتباط دارد. چاکرای تاج در بالای سر قرار دارد و به عنوان نقطه اتصال ما با ابعاد بالاتر و روحانیت شناخته می‌شود. این چاکرا با ادراک، آگاهی، ارتباط با ذهن بالاترین وجود و احساس اتحاد با جهان بزرگ مرتبط است.

سنگ عقیق سوسنی به عنوان یک سنگ قیمتی با رنگ بنفش شفاف، هماهنگی و تعادل چاکرای تاج را تقویت می‌کند. این سنگ به طور خاص به ارتباط با بُعد روحانی و ارتباط با ذات بالاتر خود کمک می‌کند. بنابراین استفاده از عقیق سوسنی می‌تواند به تعادل و هماهنگی چاکرای تاج کمک کند و در رونق روحانی، افزایش آگاهی و اتصال با بُعد روحانی وجود کمک کند.

خواص سنگ عقیق سوسنی اصل - منشا و ارتباط با چاکرا خواص سنگ ها  خواص سنگ عقیق سوسنی اصل - منشا و ارتباط با چاکرا خواص سنگ ها

کاربرد سنگ عقیق سوسنی اصل

عقیق سوسنی یا همان صورتی از عقیق، یکی از نوع‌های ارزشمند سنگ‌های قیمتی است که در صنایع مختلف استفاده‌ می‌شود.

  1. جواهر سازی: به دلیل خواص سنگ عقیق سوسنی، این سنگ عمدتا در صنعت جواهرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جواهراتی مانند گوشواره ها، گردنبندها و انگشترها با استفاده از این سنگ ساخته می‌شوند.
  2. مجسمه سازی: علاوه بر جواهر‌سازی، عقیق سوسنی در ساخت مجسمه‌های قیمتی و اشیاء هنری نیز به کار می‌رود.
  3. ساعت سازی: عقیق سوسنی در صنعت ساعت‌سازی به‌کار می‌رود. در صورتی که صفحه‌ی ساعت با این سنگ مزین شده باشد، ارزش ساعت بسیار بیشتر می‌شود.
  4. دکوراسیون: عقیق سوسنی به دلیل رنگ صورتی و بنفش خود در دکوراسیون اتاق‌ها استفاده می شود و گاهی به عنوان نماد عشق و محبت نیز پیشنهاد می‌شود.

لازم به ذکر است که این فهرست کاربردهای عقیق سوسنی، کامل نیست و در صنایع دیگری نیز به کار می‌رود.

خواص سنگ عقیق سوسنی اصل - منشا و ارتباط با چاکرا خواص سنگ ها  خواص سنگ عقیق سوسنی اصل - منشا و ارتباط با چاکرا خواص سنگ ها

محصولات سنگ عقیق زرد اصل و معدنی

ما در فروشگاه زرشار برای شما مجموعه‌ای از بهترین و بی‌نظیرترین سنگ‌های عقیق ارائه می‌دهیم. با خرید این محصولات می‌توانید به سنگ درمانی بپردازید و از خواص سنگ عقیق اصل بهره مند شوید.

با بیش از 10 سال تجربه در این زمینه، ما قادریم بهترین محصولات عقیق را با تضمین اصالت و کیفیت عالی به شما ارائه دهیم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ارسال رایگان سفارشات بالای 500 هزارتومان به تمام نقاط ایران

 
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من
خانه